Addvert nuffnang

Wednesday, November 5, 2008

Outstation Jakarta

"Slamat datang Pak ke Jakarta.." Duh kaget gue sebentar.. ini kali pertama gue di jemput di airport seperti dalam pilem2.. hehe.. ada pak supir yang menunggu sampe pegang sepanduk nama gue.. hehe
Dan yang terutama skali..mobil taxi nya Mercedes-Benz kok..waduh.. bergaya sungguh gue..hhehe..Lalu gue terus dibawa ke Hotel nya.. Securitynya agak ketat disini.. kerana takut2 ada yg bawa bom.. hehe..Swimming pool nya..ya ampun..chantik banggat dong..Apalagi Pak..mari kite berlibur.. sila hantar in gue ke Tanah Abang.. mau di shopping in..heheWaduh..banyak skali jualan kerudung nya ya Pak.. Harus dibeli buat Ibu dan kakek2 yg lain di Malayzia..Pak..Mari ke Mangga Dua ya.. mau kulihat apa yg menariks..
Gue laper dong.. tolong bawakan ke restoren yg makananya ada nasi padang pak..disebelah hotel Ibis sana ada.. mari..Pak..pak..berenti disini pak.. gue mau lihat2 apa ya dalamnya..chantik banggat ya pak.. Pak.apa an lagi tempat untuk berbelanja pak.. dibawa ajalah pak.. gue ikutin aja deh..
Okey.. kita pergi Sarinah Mall ya.., kite pergi ke Sunter ya.. disana ada nasi padang sederhana yg enak2 lagi gitu.. Baso malang pak? ya..itu pun enak juga..
Aduh..capek gue dong... duluan pak.. kapan lagi gue datang ke Jakarta dibawa sama bapak ya berlibur.. tima kasih ya pak.. Da...

7 comments:

looka80 said...

wow! sungguh fasih lor berbahasa indon ya!! 8-)

ZaCk said...

Haha. Ye ke. Thanks.. Tu belum kene stay semingu or sebulan.. Kalo tak mau pekat lg bahasa gue. Hehe.

izal said...

hahaha....ko mcm first time jer pegi jakarta kan....

more pics plssss....

udah dulu ahhhhh

ZaCk said...

Hehe.. This time lebih bermakna. Bnyak tmpat leh pg ngan pak supir.. Tmpat2 yg kt x pg aku pg tau.Monash tower bagai. Huhu. More pix mcm biasa upon request dlm laptop.

Ketammm said...

best ke zack....aku macam nak mati dulu masa pergi Jakarta tu ko ingat tak...sakit teruk...ingat kan dah nak mati kat Jakarta tau...

ZaCk said...

Hahhaa..yer giler..abih tu yg aku ni mcm nak mati demam mase kat airport tu x lak ko kesah kan.. nyaris nak balik tau..tabah la diri aku sebab kengkawan.. hehe..
Next year Bandung lagi kan Kak Pah..hehe..

risa_hardanto said...

Welcome to my capitol city..
Loe balak nemuin beragam orang disini, cewek2 macam bunga citra lestari banyak sekali disini.

nuffnang